Linteum Kft.



2015. május 11.
XI. Jacht Akadémia Kupa
A JAK a Magyar Jacht Akadémia hivatalos versenye, ahol a versenyzők olyan speciális feladatokban mérik össze képességeiket, amelyek mind a hajózási képességeiket, mind a navigációs ismereteiket igénybe veszik. Az idei 11. a verseny történelmében, melyen csapatunkkal harmadszor veszünk részt.

Hogy hol járunk éppen, azt az alábbi linken ellenőrizheted:


Az elmúlt 24 óra megjelenítése: link

Az elmúlt 1 hét megjelenítése: link

Jelszó: Narmo

Fotók: a galériában! 


2015.05.09 - Szombat

Több autóval, több irányból de végül majd mindenki megérkezett Murterbe, a Marina Hramina kikötőbe, ahol már várt ránk a NO.16 számú (nevű) Bavaria 46c hajó, ami az elkövetkező héten társunk és otthonunk lesz a versenyben.

A hajóátvétel (hajótest, kötélzet, eszközök, tartozékok, stb. ellenőrzése) -t követően kifutottunk egy gyors vitorla ellenőrzésre és egy kis manőver gyakorlásra. Ennek kapcsán viszonylag hamar sikerült elhagynunk a spinnaker zsákját, majd ennek a mentését is megkíséreltük, sajnos eredmény nélkül. Az erős (B5) szélben jól ment a hajó, így izgalmasnak ígérkezett a vasárnapi futam. Gyakorlás közben találkoztunk a zsűrihajóval amin a verseny rendezői érkeztek. Odyseus-t rádión köszöntöttük, így a rádiópróba is megtörtént.

A kikötőben csatlakozott hozzánk Gabi, aki Ausztriából érkezett kalandos úton, amit baleset, útépítés és terelés tett hosszúvá és fárasztóvá.

Este Tibor köszöntötte a résztvevőket és megtartottuk az első skipper értekezletet is.

 

2015.05.10 - Vasárnap

A mai nap az "A" futam - Túraverseny kötött pályán - napja volt.

A versenyfeladat, hogy a rajtot követően a hajóknak egy virtuális kapukkal és egyéb elemekkel definiált pályát kell lehajózniuk. A virtuális kapuk helyzetét a partmenti navigációs eljárásokkal kell meghatározni rádión közölt adatok alapján (pl. két világítótorony szextánssal mért magasságának megadásából szerkeszthető módon, vagy látható jelek iránylatai alapján, stb.), illetve a rohanást korlátozni is kell egy ponton, ahol egy szűk területen kell öt percet eltölteni, a terület határainak érintése nélkül. Ha a fentieket sikeresen abszolváljuk, akkor már csak a vitorlázásra kell koncentrálni, mert ugyebár ez egy verseny, ahol az idő is fontos. 

A rajtot jól elcsíptük, majd 9 csomós sebességgel rohantunk át a vonalon, igaz csak harmadikként, de jó irányban és egy ideig úgy tűnt hogy talán meg is előztük ezzel a többi hajót. Aztán összetalálkoztunk egy másik verseny mezőnyével, ahol a kölcsönös előnyszabályok alkalmazása miatt veszítettünk egy kis időt, így két hajó - akik másik utat választottak a rajt után - kicsit meglépett előlünk. Az első virtuális kaput Odysseus árbochelyzete és két sziget által adott feltakarójel jelentette, amit könnyen sikerült beazonosítani. 

A következő kapuig egy hosszabb spinnakeres szakasz következett. Jól haladtunk, sikerült megőriznünk a harmadik pozíciót, igaz a negyedik hajó némileg csökkentette a távolságát tőlünk. A kapu előtt változó erősségű, forgolódó szélbe kerültünk, de ez csak átmeneti zavart jelentett. 

A következő pályaelem a nyugalmi zónának nevezett lassító terület, ahova spinnakerrel érkeztünk, stopperről is csak már bent kezdtünk gondolkodni, így az öt percre kicsit rá is húztunk, majd irány az utolsó virtuális pont, két világítótorony magasságából kiszerkesztett helyzetpont. Ezen a szakaszon a negyedik hajó erősen ránk húzott, egy ideig előttünk is haladtak, de miután spinnakert húztunk és jobban is kezeltük a pöffös szelet, a fordulóhoz már jó 0,3 mérföld előnnyel érkeztünk, amit még kissé meg is toldottunk az utolsó szakaszon a befutóig, így a harmadik helyezést hoztuk. Izgalmas, erős szeles verseny volt, összehozta a csapatot, de hiányosságokra is rámutatott. Az első futamot így bronz éremmel illetve bolognai spagettivel zártuk.

Éjfél után még tartott a csapat megbeszélés és összetartás. Holnap ismét verseny, újabb futam, ráadásul Primostenbe is el kell jutnunk. Kalandosnak ígérkezik!

 

2015.05.11 - Hétfő

Juhász Ádám emlékverseny - Precíziós navigációs futam

A mai feladat 10 objektum precíziós lehajózása: hat darab önálló pont, egy 180 méter hosszúságú cső, egy három pontból álló "L" alak, egy négy pontból álló "Z" alak, valamint egy öt pontból álló "W" alakzat. Valamennyi pályaelem legnagyobb szélessége 18m, és öt sávra osztva a legbelsőben történő érintés 5 pontot, míg a legkülső sávban történő étmetszés 1 pontot ér. Az így összegyűjtött pontszám a meghatározó a versenyben.

Murter mellett rajtoltunk, szinte egész nap B5 szélben, időnként erős pöffökkel, és a Primostenig tartó út során elhelyezett alakzatok vadászata adta a mai útvonalat. A verseny elején mindenki kísérletezett a spinnakerrel, de látva a többi csapatnál kialakult vészhelyzeteket mi sem tartottuk fenn sokáig. A pontok begyűjtésénél a biztonságot és a pontosságot helyeztük előtérbe, így volt olyan alakzat amit többször is körbehajóztunk mire megfelelő irányból sikerült ránavigálnunk, így jó egy órával később futottunk be mint a többi hajó. A pontvadászat során sem sikerült minden úgy ahogy azt terveztük, mivel az erős széllel, pöffökkel, hullámokkal meggyűlt a bajunk és az összetett objektumoknál rendre kicsúsztunk a pályáról.

Primostenben kiélveztük a kellemes meleg időjárást, a helyi  éttermek hűtött sörét, meleg ételeit, a tengerpartot, majd este az eredményhírdetéskor jót derültünk a rögzített nyomvonalainkból készített animáción, ahogy körbehajóztuk a pontokat. A többi csapatnak is voltak ma gondjaik az erős szélben, így meglepetésünkre csapatunk mai teljesítménye a futamgyőzelmet jelentette és aranyérmet hozott! Összetettben a második futam után a második helyen állunk!

Holnap a tengeri kígyó és az olimpiai pályaverseny futamokkal folytatódik a verseny és Trogir az úticél!

Jó éjt, és örömmel vesszük továbbra is a drukkolást!

2015.05.12 - Kedd

Ma motorozással kezdtünk, majd három óra alatt értük el a gyenge szélben az újabb futam helyszínét. Szerencsére volt jelentkező a hajó vezetésére, így a futamra ki ki fel tudott készülni, tudtunk pihenni és taktikát egyeztetni is. 

A helyszínen először nem nagyon volt szél, ezért halasztást kértünk. A zsűrihajó közben pár mérföldre talált szelet és elrendelte hogy a hajók induljanak el abba az irányba az olimpiai pályaverseny futamok lefutása végett. Közben itt is lett szél, így végül mégis a tengeri kígyóval kezdtünk. 

Csapatunk előzetes taktikája majdnem a negyedik helyet eredményezte: túl messziről futottunk neki az alakzatnak, így ugyan nem kellett feleslegesen fordulót beiktatni, de a levitorlázott úthossz jelentősen megnőtt. "Szerencsénkre" a Kilences hajónak a fordítóbója érintésével akadt gondja, így ez a késlekedés nekünk kedvezett és így a harmadik helyen futottunk be. Járulékos haszonként a rendkívül jó rajttal átvettük a rajtversenyben a vezetést.

Az olimpiai pályaversenyen sajnos nem remekeltünk. Sokkal lassabban ment a hajónk mint a többi egység, így mindkét futamon a negyedik helyet szereztük meg. Később kiderült, hogy a célbója folyamatosan sodródott, és így a relatív lassabb haladásunkhoz ennek a vesztesége is hozzáadódott, míg a többi csapat által levitorlázott útvonalat a csúszás is segítette. Puff neki, ez így sikerült.

Este Trogir új kikötőjében volt foglalt helyünk, elindultunk hát a kikötőbe. Az egész napos versengés közben nem vettük észre, csak most este, hogy az első WC kiöntött, tartalma a fürdőben bűzölgött és hamar rájöttünk hogy a zárt tartályból nem távozik a tartalom, ellenben a tartály tele van .... nem is részletezem, de ez vagy három órás kellemetlen projekt volt bejelentéssel, jelentős költség fenyegetettségével, segítséggel ahonnan nem vártuk és elutasítással ahonnan igen, boci kölcsönvétellel és undormány turkálással, de végül együttes munkával megoldódott a kérdés.  

A vacsorára még otthonról hozott vegyes pörkölt gyorsan elfogyott, és a legénységben tervezett cserét is sikerült lebonyolítani.

2015.05.13 - Szerda

Az előző esti szkipper értekezlet alapján a hajók ma önállóan tervezték végrehajtani a rajtot, közvetlenül a kikötő bejáratánál. Ezt először rádión egymás között megegyezve módosítottuk, a trogiri öböl bejáratához, nagyobb szél reményében, majd Tibor is beszállt az egyeztetésbe az Odysseusról és áthelyeztük a rajtot a tegnapi olimpiai pályaverseny helyszínére. Itt sem jött meg a várva várt szél, ezért aztán a  Solta szigettől kissé nyugatra sikerült elrajtolnunk. A rajt ismét jól sikerült, de aztán folyamatosan szakadtunk le a többi hajótól. Mivel ez egy mérföldgyűjtő verseny, így azt a taktikát választottuk hogy a hajó által kedvelt leggyorsabb haladást biztosító irányt és vitorlaállást választva nem törekedtünk egyenesen a cél irányába. Kellemes, egész napos vitorlázás volt, de sajnos jó egy órával lecsúsztunk a befutóról, így DNF minősítéssel és büntetőponttal fejeztük be a napot Vrboska barátságos kikötőjében.

 

2015.05.14 - Csütörtök

Mivel péntekre egy erős sirocco-t jósolt a meteorlológia, így a mai napon csak egy gyors futamot tervezett a rendezőség. Megállapodás alapján ez ismét egy precíziós navigációs futam lett, ahol a pontok elhelyezését is az a cél vezette hogy az estét már ismét Murterben töltsék a hajók.

Jól rajtoltunk és egy ideig egész jól meg is őriztük a helyzetünket,, illetve jól vettük a kitűzött akadályokat. Aztán Fekete Laciék mint a távirat mentek el mellettünk spinakkerrel, és látva a nagy rohanást, illetve többször is elolvasva a módosított napi versenykiírást azt a taktikai döntést hoztuk, hogy az alakzatokat a leggyorsabban abszolválva, akár pontokat is kihagyva, de a befutást nem veszélyeztethetjük, hogy az eddig megszerzett harmadik helyünket biztosítsuk.

Spinakkerrel vágtattunk immár mi is, amikor telefonos és rádiós egyeztetés után kiderült, hogy a "tervezett befutási idő" -nek semmilyen kötelező hatása nincs, tehát nem érdemes elvesztegetnünk a pontokat, érdemes meghajóznunk minden alakzatot. Persze eddigre már néhány pontot elvesztegettünk, de itt újabb taktikai döntéssel a spi-t lehúztuk és elkezdtük a maradék alakzatok precíziós meghajózását. Amit komolyan vettünk, azt szinte maximális pontszámmal abszolváltuk, de sajnos azon részt ahol a befutást részesítettük előnyben már nem tudtuk kijavítani. A korábbi futamban - amin az első helyezést értük el - még így is jelentősen túlszárnyaltuk, így reménykedve fejeztük be a futamot. A délutánt pihenéssel, játékos vitorlázással, célra motorozással töltöttük és este kilenc órakor futottunk be Murterre.

2015.05.15 - Péntek

Reggel elkezdtük a hajót kipakolni, átadásra előkészíteni. Leszereltük az extra elektronikai és navigációs eszközöket, tankoltunk, átadtuk a hajót - szerencsénkre a korábbi havaria és wc problémáktól függetlenül extra költség nélkül. 

Az ünnepélyes díjkiosztó és díszebéd a marina éttermében volt, ahol meglepetten és örömmel értesültünk róla hogy a tegnapi futamon a harmadik helyet szereztük meg, illetve az összesített rajtidő versenyszámban is csapatunk lett az első!

Ez volt a harmadik Jacht Akadémia Kupa amin csapatunk részt vett és minden évben sikerült egy helyezéssel feljebb kerülnünk, így idén már a képzeletbeli dobogó legalsó fokára is felállhattunk!

Köszönjük a versenytársaknak és a verseny szervezőinek, lebonyolítóinak a versenyt! Ismét sokat tanulzunk, sokat fejlődtünk, és kellemesen telt ez az egy hét!

Jövőre, azért reméljük népesebb körben(!), ugyanitt!



JT.